מה עושים כאשר מתגלים ליקויי בניה בבית?

ברכישת נכס חדש מקבלן או ברכישת דירה שנמכרת כ"יד שנייה" שבה נתגלו פגמי בנייה, הקונה יכול להגיש תביעה נגד המוכר בנוגע לליקויים שנחשפו. ליקויי בניה יכולים להיות מסוגים שונים ולגרום לנזק ויזואלי, מה שלעיתים קרובות פוגע בשווי הנכס, ותיקונם יכול לעלות אלפי שקלים. כאשר לקוח קונה דירה, הוא רוצה לשלם את המחיר ההוגן עבורה, וליקויי בנייה יכולים להפחית מערכה של הדירה באופן משמעותי, במיוחד אם מדובר בפגם בנייתי קריטי שאינו קוסמטי בלבד.
מה נעשה כשמתגלים פגמי בנייה בנכס?לראשונה, יש לפנות לחברה המתמחה בבדיקות מבנים שתאתר את כל הליקויים, כולל אלו שלא היו גלויים לעין, ותערוך הערכת נזק דרך שמאי או מהנדס מומחה.
לאחר מכן, יש להעביר את הממצאים לעורך דין מתמחה בתחום פגמי בנייה, שידע איך לנהל את התביעה בהתבסס על חוות דעת המומחים ועל הערכת הנזק שנקבעה.
האם כדאי לפנות תחילה לחברת בדק בית או לעורך דין מתמחה בליקויי בניה?פנייה לעורך דין יכולה להתבצע לפני הזמנת חברת בדיקות, אף על פי כן, במקרים מסוימים עדיף שמומחה מטעם החברה לבדק בית יגיע ויבדוק את הנכס. כיוון שלא כולם מכירים את החברות המובילות בתחום, פנייה ראשונית לעורך דין מומחה יכולה להיות מועילה, שכן הוא יכול להפנות לחבר